کاوشگران اوج دانش

مدارک مورد نیاز تحصیل در آلمان

ویزای تحصیلی

  1. عکسسیاه یا سفید بودن آن وابسته به درخواست مرکز مورد نظر است. ولی زمان عکس نباید متعلق به بیشتر از شش ماه گذشته باشد.
  2. پاسپورتحتما به اعتبار پاسپورت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ضمن احتمالا از شما خواسته شود از گذرنامه خود کپی نیز تهیه کنید.
  3. شناسنامهشناسنامه اصلی‌ترین مدرک هویتی شماست که باید به صورت ترجمه شما و اصل آن را ارائه دهید. ممکن است نیاز به کپی از صفحات مختلف آن نیز داشته باشید.
  4. فرم‌های درخواستیتمامی فرم‌هایی که برای درخواست ویزای خود تکمیل کرده اید به همراه امضا داشته باشید.
  5. نامه پذیرش دانشگاهواضح است که بدون نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان هیچ درخواستی از شما بررسی نخواهد شد.‌ بنابراین این گزینه‌ را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مدارک در نظر بگیرید.
  6. نامه تمکن مالیتمکن مالی شما حتما باید به اندازه نیاز باشد. ولی هیچ‌گاه سعی در جعل نمودن این نامه نداشته باشید؛ چرا که همه چیز به ضررتان خواهد شد.
  7. مدرک تحصیلی قبلیبا توجه به دوره پذیرش شده، مدرک قبلی خود را به همراه ترجمه آن ارائه دهید. وجود ریز نمرات نیز کاملا ضروریست.
  8. مدرک زبانابتدا ببینید دانشگاه مورد نظرتان تدریس خود را به چه زبانی انجام می‌دهد. اگر جزو مراکز انگلیسی زبان است مدرک آیلتس با نمره ۶ ارائه داده و اگر فقط به زبان آلمانی صحبت می‌شود، مدرک مربوط به سطح B2 زبان آلمانی را به دانشگاه و سفارت تحویل دهید.
  9. رزومهتمامی سوابق قبلی از جمله پژوهش‌های حرفه‌ای، سابقه کاری، مقالات و … را در فرمت خواسته شده ثبت کنید. حتما یک ایمیل معتبر نیز در رزومه خود داشته باشید.
  10. انگیزه نامهشامل برنامه ‌ریزی شما برای آینده و علت اصلی مهاجرت تحصیلیتان.
  11. بیمه درمانی ۹۰ روزهدانشجویان موظفند پیش از ورود به آلمان و تحت پوشش قرار گرفتن توسط سازمان‌های بیمه این کشور، یک بیمه نود روزه را از مراکز مربوطه در ایران دریافت کنند. ارائه اسناد مربوط به این بیمه الزامیست.
  12. هزینه صدور ویزااین هزینه معمولا ۷۵ یورو است که باید در هنگام ارائه مدارک پرداخت شود.